Afgelopen zaterdag plukten honderden klanten van Albert Heijn op de AH Appelplukdag de appel SPRANK. Klanten namen een kijkje op het erf van een aantal van de Beter voor Natuur & Boer-telers, maakten kennis met de appeltelers en plukten en proefden zelf de appels.
De appel SPRANK is exclusief voor Albert Heijn ontwikkeld. De supermarktketen heeft samen met appelleverancier Vogelaar Vredehof en vijftien van zijn vaste appeltelers in de fruitteeltgebieden Betuwe, Zeeland, Noord-Brabant, Limburg, Utrecht en Flevoland de afgelopen jaren gewerkt aan de ontwikkeling van deze nieuwe appel. In 2020 werd de eerste keer zo’n 400.000 kilo van deze sappige, volzoete, knapperige appel met een zuurtje en een bite geoogst.
“Klanten geven steeds vaker de voorkeur aan verse en lokale producten. Met de lancering van SPRANK sluiten we aan bij deze behoefte. We willen dat klanten met vertrouwen producten kunnen kopen die aan hun verwachtingen voldoen. Daarnaast bevestigt het, het vakmanschap van onze appelleverancier en onze lokale appeltelers - waar we al ruim 50 jaar mee samenwerken", aldus aldus Constantijn Ninck Blok, directeur logistiek & keten bij Albert Heijn.